29/11/2011

Insomnia maybe?

Dah dekat seminggu gua susah tido malam. Baru tido sekejap dah terjaga. hmmph.

Tiap kali takboleh tido, hati gua jadi susah. Semacam tak tenteram. Macam ade sesuatu yg tak kena. Otak pon mulelah nak merapu. Otak akan berfikir tentang benda-benda keduniaan, masa depan. Dan benda negatif pon turut belingkaran sama.

Mungkin gua terlalu memikirkan hal duniawi. Sampai hati gua jadi tak tenteram sebegini rupa. Terkadang gua terlupa yg akhirat kekal selamanya. Terkadang jugak gua terlupa bahawasanya aku mempunyai Pencipta. Gua  ambik mudah dan terkadang lupa untuk sujud pada-Nya. Mungkin sebab itu hati jadi tak tenteram dan kosong.

Semenjak cuti sem start. Gua jarang keluar jumpe kawan-kawan. Adelah sekali dua je gua melepak time cuti-cuti nie. Serius shit sekali dua je. Tak macam kebiasaannye yg kalaw boleh hari-hari nak carik kawan untok membuang mase terluang. Sekarang gua lebih senang berada disisi keluarge, lebih senang berada disamping Ibu dan adik-adik. Sekarang gua rasa bahagia bile tengok telatah adik-adik gua, bile tengok muke Ibu. Selalunye gua tak berperangai macam nie, gua lebih cenderung buang mase kat luar. Selalunye lah.

Gua rasa lain sangat skang. Gua sekarang mcm suke bersendirian, jadi loner kembali. Mungkin gua dah lebih matang or mungkin gua dah boleh berfikir mane baik buruk. Nahhh~

Gua rasa macam ade bende nak jadi je lepas nie. Kalaw gua dapat tidur gua mesti mimpi buruk. Mintak-mintaklah gua dapat balas segale jase Ibu dulu.












Hati gua je kot.

Fin

2 comments:

Wadi AR said...

hati penting samad

Samad said...

sangat penting