20/07/2012

Selamat menunaikan ibadah puasa guys

Assalamualaikum w.b.t,

"Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, setelah diperkenankan oleh Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja, Maka adalah dengan ini saya mengisytiharkan bahawa tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada hari Sabtu 21 July 2012. Sekian Wasalamualaikum w.b.t"


Berikut adalah antara kata-kata yang kita sering dengar tiap kali ramadhan hampir tiba di tv3, tv lain, lain pulak cerita dia. So berpuasa lah kita elok-elok, yang lelaki jangan nak ponteng. Tiada alasan bagimu. Yang perempuan puasa takat yg mana boleh jelah. Sebab ampa suma ada ABC.


Yang perokok tegar pulak jangan lah pulak tido lepas subuh bangun tido lepastu teruih nak bakar rokok. Jangan buat begitu sama sekali ye. Sebab ada kes dah tahun lepas, nasib tak keluar tv je.


Dan akhir sekali, puasa tu puasa jugak ibadah lain jangan dilupakan. Puasa apalah cenggitu jikalau amal ibadah yg lain tidak buat dan tiada penambahbaikan. Semoga ramadhan kali ini membawa seribu rahmat dan keberkatan kepada kita semua insyaAllah. kehkeh. gua cerita sini mcm gud2 je :P














video

calo~



5 comments:

ஜ miss klanika ஜ said...

salam ramadhan ! lagu harapan ramaadhan tu feveret tu

Samad said...

lagu ni memang ntok lu pon miss. kehkeh

bact. said...

ABC tu mende weh mat

Wadi AR said...

laa bact. abc pon taktau ka. Allah Bagi Cuti. bkn air batu campur yg ko makan masa pose tahun lepas

adam said...

selamat juga untuk kamu dan diri sendiri.