07/05/2013

R

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, aku bersyukur karena aku dapat lahir ke dunia dan punyai keluarga. Dapat merasa kasih sayang seorang ibu dan belas ihsan insan-insan terdekat yg ada sekeliling aku. Walaupun banyak noda dan detik-detik hitam mendatang, aku masih dapat berfikir dengan waras dan tak punyai rasa benci. Mungkin aku sudah terbiasa dan terdidik dengan insan-insan sekeliling aku agar tak punyai perasaan benci terhadap se-seorang. 

Insan yg ada disekeliling aku semua mulia hatinya, sering kali membantu orang lain ketika diperlukan. Aku bersyukur aku tidak jadi insan yg liar dan terbiar. Aku dapat lagi rasakan kasih sayang itu.

Sudah bertahun lama perasaan yg terpendam ini tidak terluah, tidak terbela, takkan terluah. Barangkali sehingga aku tua sekali pun aku akan ingat kisah yg satu ini. Harapannya agar aku tidak dibelenggu rasa benci dan amarah. Harapannya agar perasaan tidak menentu ini akan hilang di telan oleh rasa syukur dan redha di hati. 

Ya Allah, ampuni aku atas segalanya~




No comments: