13/01/2012

Akal


Tempat kiteee kan lepas kul doblas malam selalu nye ramai orang meniaga. Setiap blok ade orang meniaga, biasenye rumah bawah skali. Mereka meniaga makanan ringan-ringan, bukan ringan-ringan dalam wayang tu yee. haktuihh.  Ada jugak yg meniaga nasik lemak dari rumah ke rumah. 

Namun begitu, baru ini malam ade orang jual rokok dari pintu ke pintu. Bapak pelik lah syial. Macam-macam akal manusia nie eh nak buat duit. Kiteee pon kene panjangkan akal la kan ini macam agar cepat kaye. kehkehkeh ;D

9 comments:

~ayusleeping~ said...

zmn skrg nie, org nak buat dwit mcm2 cara...

bact. said...

ko hidup zaman mana neh?

Samad said...

di zaman kegemilangan ultras malaya

Bella Bell said...

1st time aku dengar orang jual rokok dari pintu ke pintu.

hani said...

dia jual rokok, mungkin kau boleh jual senduk.oke, takde kena mengena. tapi boleh saja...

Alia Hassan said...

dah kau nak jual apa pulak? sambal belacan 3bungkus singgit? ok gak :p

SpitItOut said...

itu normal, kau x tau kt overseas ada jual badan dari pintu ke pintu, itu abnormal. Haha.

Samad said...

bella : aku pon 1st time. huhu




sishani : senduk? pon boless~




alia : jual karipap-karipap chenta. hehe




spit : perghh. kalaw kat msia ada, kompom abang langgan. mwahahaha

Nurul Iman Rosman said...

err, tak nak beli. tak nak beli. tak suke! :P