23/05/2014

APA KHABAR ORANG KAMPUNG?

Assalamualaikum w.b.t,

Hmmm lama sungguh kawan tak menjenguk dan menulis sebarang perkhabaran di sini. Okay lah mari kita menyampaikan berita tentang diri sendiri.

1) Saya sudah menamatkan pembelajaran saya di Unisel dalam bidang Diploma in Information Technology.

2) Saya sedang giat/galak mencari/memohon pekerjaan yang bersesuaian dengan apa yang telah saya pelajari di Unisel.

3) Sudah 2 interview session saya telah hadiri. 1 untuk jawatan technical support, 1 untuk web designer. Untuk technical support tu ada second interview on this upcoming tuesday. 

Untuk jawatan web designer tu macam takde harapan je. Kahkahkah. Soalan basic je pun dia tanya dah gelabah. "How do you see yourself in the upcoming 5 years". Saya telah menjawab dengan hampagas dan membuatkan manager company tersebut takkan menerima saya bekerja. Kahkahkah gelakkan diri sendiri kahkahkah. Dan dia tanya pasal Joomla! lebih dari yang lain. Punya la beria kawan study coding. *masih kesal dengan diri sendiri sampai saat ini*

Entah macam mana company yang bagus itu bagi peluang dekat saya yang masih mentah ni untuk hadiri interview untuk jawatan tersebut. Ini adalah pengalaman baru, dan selepas ini saya takkan ulangi kesilapan yang sama.

Kesilapan yang paling utama adalah, TAK DENGAR SOALAN BEBETUL DAN PAKAI HANTAM JAWAPAN TANPA FIKIR SEDALAM DALAMNYA. Dan harus study apa-apa yang patut sebelum attend the fuckin freakin interview!

4) Jika kawan-kawan mempunyai vacancies untuk manusia maciam saya, yang hanya berbekalkan segulung Diploma in Information Technology, silakan hubungi saya di alamat :- hariz.hanizat@gmail.com

5) Jobstreet adalah sangat bagus dan bagus dan bagus. Tanpa Jobstreet siapalah saya. Kah kah kah

Doakan saya berjaya dengan kerjaya idaman seperti kalian semua yeeeeeeeeee? Dan semoga kalian juga berbahagia dunia akhirat.

Akhir kata, saya dengan berbesar hati akan membekalkan kalian dengan gambar terbaru saya yang biasa-biasa sahaja. 



FIN

4 comments:

nae nematoda said...

wah good luck and all the best weh...hahaha * sedap dah abis blajor *...
dapat gaji first, berbesar hati kalau ko blanja aku :P

Samad said...

tq tq. kau bila habis belajar?

nae nematoda said...

lambat lagi...InsyaAllah, bulan 6 next year...

hani said...

kim salam abam baju biruuuuuu